March 2-4-0
V roce 1977 byl představen šestikolový vůz na bázi vozu 761 z roku 1976.
Podle designera Petera Walterse se jednalo o jednoduchý vůz kde bylo pro zdvojenou zadní
nápravu použito co nejvíce standartních dílů z předchozího modelu. Cílem bylo omezit čelní odpor
zadních kol čímž by se vůz na rovných úsecích stal rychlejší, což testy ve wind tunelu potvrdily.
Plocha dalšího páru zadních kol měla pomoci přenést výkon vozu na dráhu, bohužel možná aerodynamická výhoda
byla potlačena vyšší hmotností a příšernou ovladatelností. Vzhledem k mnoha technickým
nedořešenostem a problémům se dočkal vůz pouze testů v několika modifikacích.
1977 March 2-4-0 - press version
Tuto verzi testoval Ian Scheckter, jezdila ve více modifikacích, lišila
se především tvarem předního spojleru a velikostí a zakrytováním
chladičů. Oproti press verzi již měla na poslední nápravě kvůli lepší
stabilitě na dráze druhý stabilizátor, je otázkou jak velký vliv to mělo
na ovladatelnost vozu. Každopádně se tento vůz dočkal v F1 pouze testů,
avšak v závodech do vrchu s ním několik let kraloval Roy Lane.
1977
March 2-4-0 "ROTHMANS" - test version - Ian Scheckter
Verze
tohoto vozu byla testována Howdenem Ganleyem v Silverstone, bylo to
necelé dva roky po jeho těžké nehodě při tréninku na GP Německa 1975 na
voze Maki 101A. Jako základ byl použit vůz A.Merzaria z roku 1976 (na
krytu kokpitu je jeho jméno přelepeno černou páskou, hned vedle italské
vlajky) , vše probíhalo pravděpodobně pod záštitou dealera vozů March
pro USA a majitele týmu nižších kategorií Douglase Shiersona, jelikož je
na předním křídle název jeho týmu DOUGLAS SHIERSON RACING.
1977
March 2-4-0 "NEW HERO" - test Silverstone - Howden Ganley
|