March 2-4-0           Back  
      

          March 2-4-0

 

V roce 1977 byl představen šestikolový vůz na bázi vozu 761 z roku 1976. Podle designera Petera Walterse se jednalo o jednoduchý vůz kde bylo pro zdvojenou zadní nápravu použito co nejvíce standartních dílů z předchozího modelu. Cílem bylo omezit čelní odpor zadních kol čímž by se vůz na rovných úsecích stal rychlejší, což testy ve wind tunelu potvrdily. Plocha dalšího páru zadních kol měla pomoci přenést výkon vozu na dráhu, bohužel možná aerodynamická výhoda byla potlačena vyšší hmotností a příšernou ovladatelností. Vzhledem k mnoha technickým nedořešenostem a problémům se dočkal vůz pouze testů v několika modifikacích.

       

     1977 March 2-4-0 - press version

    

              

 

              


 

  Tuto verzi testoval Ian Scheckter, jezdila ve více modifikacích, lišila se především tvarem předního spojleru a velikostí a zakrytováním chladičů. Oproti press verzi již měla na poslední nápravě kvůli lepší stabilitě na dráze druhý stabilizátor, je otázkou jak velký vliv to mělo na ovladatelnost vozu. Každopádně se tento vůz dočkal v F1 pouze testů, avšak v závodech do vrchu s ním několik let kraloval Roy Lane.

                     

1977 March 2-4-0 "ROTHMANS" - test version - Ian Scheckter

 

         

 

              

 

    


 

Verze tohoto vozu byla testována Howdenem Ganleyem  v Silverstone, bylo to necelé dva roky po jeho těžké nehodě při tréninku na GP Německa 1975 na voze Maki 101A. Jako základ byl použit vůz A.Merzaria z roku 1976 (na krytu kokpitu je jeho jméno přelepeno černou páskou, hned vedle italské vlajky) , vše probíhalo pravděpodobně pod záštitou dealera vozů March pro USA a majitele týmu nižších kategorií Douglase Shiersona, jelikož je na předním křídle název jeho týmu DOUGLAS SHIERSON RACING.

  

1977 March 2-4-0 "NEW HERO" - test Silverstone - Howden Ganley